Известие

Collapse
No announcement yet.

Връзка м/у перка и климатик

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Връзка м/у перка и климатик

    Здравейте, колеги!
    Имам следния проблем (156, 1.9 JTD, 2000):
    След посещение на сервиз като си включа климатика автоматично се включва и перката отпред-шумът е ужасен, но това е по-малкия проблем-все пак говорим за постоянно работене на перката (30 Am), двигателя губи мощност, пък и ме е страх да не се подпали нещо (вчера шофирах 4 часа и тя не спря през цялото време).
    Ако някой има решение или ако може да ми препоръчате някой в Пловдив, който знае какво прави, ще съм ви благодарен.
    Alfa 156, 1.9 JTD
    Alfa 166, 2.4 JTD

  • #2
    На климатик перката трябва да върти за да охлажда кондензатора (радиатора) на климатика. В жегите първата степен на перката може дори да не спре да се върти особено в града ако караш бавно дори и втората степен ще върти почти постояно. При по-хладно време или при скорост на автомобила ако се върти и тогава постояно то може да има и проблем някакъв и трябва да се види от специалисти по климатиците.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Колегата ОЕМ го е написал много правилно,пък ако толкова те дразни това изпусни малко фреон и си готов
      EXАlfa Romeo 156 1.8ТС 98г.+ кожа МОМО и капли тип ГTA
      Suzuki GSXF600 99г.
      Bravo 1.9 8V Multijet

      Comment


      • #4
        Колеги, благодаря за съветите, но без да ви обиждам, като цяло съм запознат с принципа на действие на перката, както и с функцията й.
        Както се вижда от подписа ми това не е единствената ми дизелова алфа и на база на това смятам, че не е редно перката да работи постоянно, независимо дали карам в града или не и дали с 40 км/ч или с 140...
        В тази връзка бих оценил малко конкретна информация.
        Alfa 156, 1.9 JTD
        Alfa 166, 2.4 JTD

        Comment


        • #5
          Перката ВИНАГИ работи на първа степен при включване на климатик. Ако не вярваш пусни си климатика в къщи и ще видиш че и там веднага се включва вентилатора на външното тяло. За този факт ОЕМ е прав. Но много греши че трябва да сие обърнеш към специалист климатикаджия, ако перката ти работи непрекъснато на втората схема. Втората степен няма връзка с климатика а с температурата на двигателя. При дизела едва ли втората ти степен ще са включва често . А ужасния шум е вероятно причинен от разбити лагери на вентилатора.
          Загубата на мощност не би трябвало да е слидствие от постоянната работа на перката. По скоро може да ти прегрява колата. Провери си охладителна течност, обезвъздушаване, радиатор(може да е запушен или да се нуждае от почистване на питата)
          Last edited by fiore; d.m.y г., 10:42.
          Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
          sprint tropheo
          155/1.8
          156/2.0 Selespeed

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от fiore Покажи съобщение
            Перката ВИНАГИ работи на първа степен при включване на климатик. Ако не вярваш пусни си климатика в къщи и ще видиш че и там веднага се включва вентилатора на външното тяло. За този факт ОЕМ е прав. Но много греши че трябва да сие обърнеш към специалист климатикаджия, ако перката ти работи непрекъснато на втората схема. Втората степен няма връзка с климатика а с температурата на двигателя. При дизела едва ли втората ти степен ще са включва често . А ужасния шум е вероятно причинен от разбити лагери на вентилатора.
            Загубата на мощност не би трябвало да е слидствие от постоянната работа на перката. По скоро може да ти прегрява колата. Провери си охладителна течност, обезвъздушаване, радиатор(може да е запушен или да се нуждае от почистване на питата)
            Kaк така втората степен нямала връзка с работата на климатика?
            156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

            OEM & Ventura Garage
            http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

            Comment


            • #7
              Ако климатика е зареден правилно не би трябвало да има пряка връзка. Загубата на мощност на колегата може да се дължи и на компресора на климатика. Както винаги обаче информацията е толкова оскъдна че заслужава да не се отговаря на нея. Поне да беше казал какво са правили по колата в сервиза.
              Почти всички тъпи отговори се дължат на неправилно зададен въпрос.
              Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
              sprint tropheo
              155/1.8
              156/2.0 Selespeed

              Comment


              • #8
                Според 3-4 климатикаджии(тоест всичките), през които минах тоя месец, кой добър, кой не, 2ра степен има доста пряко отношение към работата на климатика.В големите жеги, особено....когато налягането се вдигне, се включва втора степен...докато падне
                156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                OEM & Ventura Garage
                http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                Comment


                • #9
                  Остай. Аз нищо не разбирам и само спамя в тоя форум да се намирам на приказка.
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                    Остай. Аз нищо не разбирам и само спамя в тоя форум да се намирам на приказка.
                    Поне си признаваш)))


                    Давайте на темата. Колегата да каже какво е пипано по колата му та се е получил този резултат ако иска да получи някакви съвети
                    Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
                    sprint tropheo
                    155/1.8
                    156/2.0 Selespeed

                    Comment


                    • #11
                      Няма да споря. Ако не нещо поне си направи труда да погледнеш схемата за контрол на климатика. Климатика пуска /включва/ и първа и втора степен. Има цели 4 сензора за темепратура/температура/... ама какво да обе/я/снявам аз?...
                      Last edited by fiore; d.m.y г., 14:14.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #12
                        Колеги, да поясня - кабелите - тези, които влизат в един голям куплунг с пет входа на тръбата за високо налягане- липсваха.Те са необходими, за да работи компресора и съответно да се контролира включването на перката.
                        Та това е, което ми правиха по колата-възтановиха ги и съответно ги свързаха.
                        Относно шума не мисля, че е лагер, а просто перката перманентно работи на II степен, което аз не смятам, че е нормално.
                        След консултация ми беше казано, че когато съм спрял с работещ двигател и климатик е нормално перката да се вкючва, за да охлажда, но не е нормално в момента, в който включа климатика да се включва и перката и така докато не го спра.
                        Съответно при работа на компресора и перката мощността на колата значително спада - имам предвид става по-тромава при тръгване и по-бавно набира.
                        Това е.
                        Просто исках да разбера на база на опита на тук изказващите мнението си, дали и при тях перката работи нонстоп и дали това се отразява на динамиката на двигателя, който както всички знаем е доста пъргав, динамичен и предразполагащ към известна сколонност за "сомоунищожително" шовфиране
                        Alfa 156, 1.9 JTD
                        Alfa 166, 2.4 JTD

                        Comment


                        • #13
                          Нормално е да падне мощността докато компресора не изравни наляганията. Отначало му е доста зор. А перката поне при мен се пуска и на втора степен в големите жеги.

                          Проблема е само ако работи на 2-ра степен постояно. На първа може да си духа, но втора ако работи нон-стоп не е добре и трябва да се види как са наляганията в системата.

                          Чуваш ли компресора да включва/изключва?
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #14
                            Аз не разбирам много като колегите които по-горе се изказаха,но мисля,че са ти отговорили доста изчерпателно!
                            При мен също когато пусна климата перката тръгва да върти и до сега не съм я чувал да спира преди да изключа климатроника,отностно мощноста всеки знае,че климатика оказва влияние,моите впечетления са,че загубата на мощност се усеща доста по-усезаемо във ниските обороти,след това почти не долавям разлика,също така съм чувал,че при натискане падала на газта до доло компресора изключва и след това пак се включва,но това вече е друга тема.
                            Така,че търси проблема другаде,според мен обърни наистина внимание на лагерите на моторчето на перката или на самото моторче и дали ти работи първата степен на перката,да не би да тръгва директно на втора,че наистина не е невъзвожно да са объркали нещо в сервиза където си ходил.
                            Last edited by Quattro; d.m.y г., 19:25.
                            156 2.0TS 155к.с.+ремап

                            Comment


                            • #15
                              Вероятно става дума за т.н. пресостат. Нещото с 5 кабела. Може той самият да не е наред или да не са възстановили инсталацията правилно. Иначе при пуснат климатик перката работи (почти) нонстоп на 1-ва степен, на 2-ра само при нужда. Обобщено.
                              Last edited by didod; d.m.y г., 14:00.
                              Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                              Lancia Kappa JTD '98 -

                              Comment

                              Working...
                              X